Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden van 4Health
Deze pagina werd laatst bijgewerkt in mei 2025
Artikel 1. Definities
4Health: Nutribam, een besloten vennootschap naar Belgisch recht, met maatschappelijke zetel te Leeuwerikenlaan 5, 2390 Malle, ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0674.721.904 (RPR Antwerpen, afdeling Antwerpen);
Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden van 4Health;
App: De mobiele applicatie genaamd "4Health DNA", eigendom van en beheerd door 4Health, die gebruikers kunnen downloaden op compatibele mobiele apparaten. Deze applicatie biedt toegang tot en stelt gebruikers in staat om de door 4Health aangeboden Diensten te gebruiken, inclusief het beheren van abonnementen, het gebruiken van functionaliteiten en het ontvangen van gerelateerde inhoud en updates. Het gebruik van de App is onderworpen aan de bepalingen en voorwaarden zoals uiteengezet in deze Algemene Voorwaarden en de Eindgebruikerslicentieovereenkomst in de App.
Diensten: alle diensten geleverd door 4Health, inclusief maar niet beperkt tot DNA-analyse, het DNA-rapport en de 4Health gepersonaliseerde supplementen service;
Klant: elke natuurlijke of rechtspersoon die één of meerdere Product(en) of Diensten aankoopt;
Consument: de consument, een natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen, die een Overeenkomst sluit met 4Health;
Model 1: Eén van de abonnementen aangeboden onder de 4Health gepersonaliseerde supplementen service. Dit abonnement omvat een DNA-analyse, gepersonaliseerde supplementen en een persoonlijk consult.
Model 2: Eén van de abonnementen aangeboden onder de 4Health gepersonaliseerde supplementen service. Dit abonnement omvat gepersonaliseerde supplementen.
Mollie: de externe gespecialiseerde aanbieder en exploitant van betaaldiensten en betaalplatforms, namelijk Mollie, een besloten vennootschap naar Nederlands recht met maatschappelijke zetel te Keizersgracht 126, 1015 CW Amsterdam, Nederland, en aangesloten bij Stichting Mollie Payments;
Overeenkomst: de overeenkomst op afstand gesloten tussen 4Health en de Klant in het kader van de verkoop op afstand van de Producten en/of Diensten;
Persoonsgegevens: de naam, voornaam, leveringsadres, rekeningnummer voor terugbetalingen door 4Health, factuuradres, telefoonnummer en e-mailadres van de Klant zoals ingevoerd door de Klant op de Website bij het bestellen van de Producten of Diensten, evenals alle medische en gezondheidsgegevens die door de Klant in de App zijn ingevoerd, al dan niet via een verbinding met een draagbaar apparaat;
Privacybeleid: het privacybeleid van 4Health zoals beschikbaar op de Website;
Producten: alle producten aangeboden door 4Health op de Webshop;
Webshop: de webshop van 4Health op de Website betreffende de verkoop van de Producten en Diensten;
Website: de website van 4Health https://www.4Health.be.
Artikel 2. Algemeen
Onverminderd de toepassing van eventuele bijzondere voorwaarden of een afzonderlijke overeenkomst, zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing op elk aanbod en elke Overeenkomst gesloten tussen 4Health en de Klant, evenals op alle Producten en Diensten geleverd door 4Health. De Algemene Voorwaarden worden aan de Klant gecommuniceerd voordat de Klant een bestelling op de Webshop moet bevestigen.
De rechtsbetrekking tussen de Klant en 4Health en alles wat daarmee verband houdt, is uitsluitend onderworpen aan de volgende normen: (in hiërarchisch aflopende volgorde, de volgende bij afwezigheid of stilzwijgen van de vorige) (1) de schriftelijke en ondertekende bijzondere overeenkomst; (2) de elektronische orderbevestiging; (3) deze Algemene Voorwaarden; (4) het Belgisch recht.
Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op zowel de aankopen die u doet via de Website, als de 4Health gepersonaliseerde supplementen service via de App.
Deze Algemene Voorwaarden doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten die dwingend aan de Klant worden toegekend onder de toepasselijke nationale consumentenbeschermingswetgeving.
De mogelijke ongeldigheid van één van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of een deel van een bepaling tast de toepasselijkheid van de overige bepalingen en/of de rest van de bepaling niet aan. De ongeldige of niet-bindende delen worden automatisch teruggebracht tot wat wettelijk is toegestaan, rekening houdend met de inhoud en strekking van de Overeenkomst.
Artikel 3. Bestellen
Het aanbod van 4Health op de Webshop bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke beschrijving van de aangeboden Producten en Diensten. 4Health is echter niet verantwoordelijk voor materiële fouten in deze beschrijving en kan niet worden gehouden aan het nakomen van enige voorwaarde indien dit het gevolg is van een materiële fout.
De Overeenkomst komt tot stand nadat de Klant de Producten of Diensten via de Webshop of App heeft besteld, 4Health de beschikbaarheid van het Product of de Dienst heeft bevestigd en het betaalmiddel heeft geaccepteerd.
4Health bevestigt de ontvangst van de bestelling elektronisch via een orderbevestiging die een ordernummer bevat. Pas na acceptatie van de bestelling door 4Health ontstaat een recht op levering van de bestelde Producten of Diensten.
Artikel 4. Prijzen en betaling
Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen op de Webshop in euro, inclusief btw en exclusief verzendkosten of eventuele speciale bijkomende kosten, zoals belastingen. Verzendkosten worden door 4Health uitdrukkelijk afzonderlijk vermeld.
De Klant zal altijd de totale prijs (inclusief belastingen en heffingen, indien van toepassing) van de bestelling kunnen vernemen alvorens de bestelling op de Webshop te plaatsen.
4Health is te allen tijde gerechtigd de prijzen voor de Producten en Diensten aan te passen door de prijzen op de Website te wijzigen, mits dergelijke prijswijzigingen gebaseerd zijn op objectieve factoren.
Elke bestelling van Producten of Diensten via de Webshop kan worden betaald met de betaalmethoden die op de Website worden vermeld. Online bestellingen via de Website moeten onmiddellijk door de Klant worden betaald. Voor betalingsdoeleinden mag de Klant alleen de betaalmiddelen gebruiken die bij de bestelling zijn overeengekomen en op de Website zijn gespecificeerd. De Klant bevestigt en erkent dat aanbieders van dergelijke betaalmiddelen afzonderlijke algemene voorwaarden kunnen toepassen.
Voor online betalingen maakt 4Health gebruik van externe betalingsbeheerders zoals Mollie en Shopify Payments. De financiële gegevens van de Klant die als onderdeel van een online betaling ("Betalingsgegevens") zijn ingevoerd, worden uitsluitend uitgewisseld tussen Mollie en de relevante financiële instellingen. Elke verwerking van Persoons- en/of Betalingsgegevens door Mollie gebeurt in overeenstemming met het privacybeleid van Mollie. Online betalingen worden uitgevoerd met behulp van beveiligde protocollen en passende technische en organisatorische (beveiligings)maatregelen. Alle online betalingen zijn onderworpen aan de algemene voorwaarden van de externe betaaloperatoren, die als enige verantwoordelijk zijn voor de correcte uitvoering van alle online betalingen.
De Klant erkent dat (tijdelijke) kortingscodes niet kunnen worden gecombineerd met andere kortingen, promoties of andere acties.
Artikel 5. Levering en levertijd
4Health levert de Producten en Diensten aan het adres dat de Klant heeft opgegeven bij het plaatsen van de bestelling via de Webshop.
Indien Producten uit voorraad leverbaar zijn, worden deze binnen een redelijke termijn na bestelling verzonden. De Klant ontvangt een orderbevestiging per e-mail, evenals een e-mail van de logistieke partner waarmee 4Health samenwerkt voor de levering van de Producten.
Tenzij anders overeengekomen, levert 4Health de bestelde Producten uiterlijk dertig (30) dagen na de totstandkoming van de Overeenkomst. Indien de levering van de Producten vertraagd is, zal 4Health de Klant tijdig op de hoogte stellen. 4Health kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor enige aansprakelijkheid of schadevergoeding indien de levering van de Producten vertraagd is door een oorzaak buiten de wil of kennis van 4Health of indien de vertraging te wijten is aan de logistieke partner.
Artikel 6. Bijzondere bepalingen voor de Diensten
De door 4Health aangeboden Diensten zijn uitsluitend informatief en indicatief van aard. De Klant erkent en aanvaardt dat de door 4Health aangeboden Diensten niet kunnen worden gebruikt om ziekten of gezondheidsproblemen te diagnosticeren, behandelen, genezen of voorkomen. De door 4Health aangeboden Diensten zijn niet bedoeld ter vervanging van medische expertise of professioneel medisch advies voor klachten of ter preventie daarvan.
De Klant wordt geadviseerd medische vragen, klachten of symptomen onmiddellijk aan een arts of andere professional voor te leggen om professioneel onderzoek, diagnostiek en eventueel medische zorg te ontvangen. 4Health adviseert ook om nooit het tijdig inwinnen van professionele zorg uit te stellen of medisch advies dat reeds is verkregen op basis van de door 4Health verstrekte informatie te negeren.
De Klant erkent en aanvaardt dat de aangeboden Diensten en Producten op geen enkele wijze gelijkgesteld kunnen worden met een klinische analyse. Het door de Klant geleverde DNA-monster zal slechts in beperkte mate worden geanalyseerd, hetgeen de Klant bij het sluiten van de Overeenkomst aanvaardt.
Bovendien erkent en aanvaardt de Klant dat de DNA-analyse niet door 4Health zelf wordt uitgevoerd, maar door een partner van 4Health en dat 4Health op geen enkele wijze optreedt als medisch expert of professional.
4Health raadt ten zeerste aan de resultaten van de DNA-test te bespreken met een gekwalificeerde expert, zoals een genetica-expert, arts of andere specialist.
DNA-analyse is geenszins doorslaggevend. Bovendien erkent de Klant dat een groot deel van de door 4Health gerapporteerde DNA-resultaten niet klinisch zijn gevalideerd, noch dat de daarvoor gebruikte technologie breed wordt toegepast voor het uitvoeren van klinische tests.
Door ontwikkelingen en veranderingen in onderzoek, wetenschap en technologie innoveert 4Health voortdurend om haar klanten de meest aangename ervaring te bieden. Daarom erkent en aanvaardt de Klant dat de vorm en oorsprong van 4Health's Producten en/of Diensten van tijd tot tijd kunnen veranderen zonder voorafgaande kennisgeving aan de Klant, zonder de essentie van de Diensten te wijzigen. Bovendien erkent de Klant dat 4Health in de toekomst andere of aanvullende technologieën of functies kan aanbieden om DNA te verzamelen en/of te interpreteren en dat de initiële aankoop van de Diensten de Klant geen recht geeft op andere of aanvullende functies voor de interpretatie van zijn/haar genetische informatie.
De Klant erkent dat 4Health geen correcte of voldoende nauwkeurige DNA-analyse kan uitvoeren indien de Klant de instructies betreffende de DNA-kit niet zorgvuldig heeft opgevolgd (bijv. kruisbesmetting van het wangslijmvlies). In dit geval kan de Klant 4Health niet aansprakelijk stellen noch gratis een nieuwe DNA-kit van 4Health verkrijgen.
Artikel 7. Bijzondere bepalingen voor de Diensten betreffende 4Health DNA-analyse en de DNA-resultaten
De kosten voor het retourneren van de DNA-kit zijn niet in de aankoopprijs inbegrepen. De retourzending zal plaatsvinden via een externe dienstverlener. De bijbehorende kosten voor retourverzending zijn volledig voor rekening van de Klant. Deze kosten worden afzonderlijk in rekening gebracht en vallen niet onder eventuele gratis verzendpromoties of kortingen.
De levertijden voor het DNA-rapport kunnen afwijken van de standaard levertijd. 4Health streeft ernaar het rapport binnen een termijn van drie (3) tot vier (4) weken na ontvangst van de DNA-kit te leveren. De Klant erkent en aanvaardt echter dat deze termijn slechts indicatief is en dat 4Health niet aansprakelijk kan worden gesteld indien de levering van het DNA-rapport niet overeenkomt met de aanvankelijk voorgestelde termijn.
Er zijn twee abonnementen beschikbaar voor de 4Health gepersonaliseerde supplementen diensten, Model 1 en Model 2 (zoals gedefinieerd in Artikel 1).
Model 1 abonnementen kunnen maandelijks worden opgezegd.
Model 2 abonnementen hebben een minimale verbintenisperiode van drie (3) maanden. Klanten van Model 2 kunnen hun abonnement pas opzeggen na de eerste drie (3) maanden. Indien de Klant Model 2 opzegt voordat de periode van drie (3) maanden is verstreken, worden de kosten voor de resterende maanden van de initiële verbintenis van drie maanden in rekening gebracht. Na de initiële periode van drie maanden kunnen Model 2 abonnementen maandelijks worden opgezegd.
Beide abonnementen worden maandelijks afgerekend via een vaste betaling. Indien de Klant nog geen DNA-analyse heeft, zal het abonnement altijd starten onder Model 1, aangezien de DNA-kit in dit Model 1 is inbegrepen en zal worden afgerekend gedurende de eerste twaalf (12) maanden van het abonnement. De Klant is gebonden aan dit Model 1 gedurende de eerste twaalf (12) maanden van het gebruik van de supplementen. Indien de Klant Model 1 opzegt voordat de periode van twaalf (12) maanden is verstreken, worden de resterende kosten van de DNA-analyse in rekening gebracht. Deze resterende kosten voor de DNA-analyse worden als volgt berekend: de totale kosten van de DNA-kit minus de reeds betaalde kosten van de DNA-kit. Zodra de Klant het opzegverzoek naar 4Health stuurt, zal 4Health een betalingsverzoek sturen. Het abonnement wordt pas geannuleerd nadat dit resterende bedrag door de Klant is betaald.
Indien de Klant reeds een DNA-analyse heeft of de twaalf (12) maanden van Model 1 zijn verstreken, zal abonnement Model 2 van toepassing zijn.
Een abonnement kan slechts tijdelijk worden gepauzeerd, en voor een maximum van twee maanden, onder voorbehoud van voorafgaand overleg en met een duidelijke herstartdatum. Pauzeren is uitsluitend bedoeld als een korte onderbreking met een geplande herstart. Het is niet toegestaan om het abonnement voor onbepaalde tijd te pauzeren met de intentie om de kosten van opzegging (Model 2) te vermijden. Indien geen reactivering plaatsvindt binnen de overeengekomen periode, wordt het abonnement automatisch als beëindigd beschouwd en zijn de bijbehorende beëindigingsvoorwaarden van toepassing.
Beide abonnementen vereisen het gebruik van de App om toegang te krijgen tot en volledig gebruik te maken van de Diensten. Zonder de App kunnen de Diensten niet volledig worden benut.
Artikel 8. Herroepingsrecht Webshop
De Klant die optreedt als Consument heeft het recht de Overeenkomst binnen een termijn van veertien (14) dagen zonder opgave van redenen te herroepen. Deze termijn start voor de Producten vanaf de dag waarop de Producten fysiek in bezit zijn genomen.
Met betrekking tot de Diensten heeft de Consument ook het recht de Overeenkomst te herroepen. De Consument erkent echter dat dit recht vervalt na het verstrijken van een termijn van veertien (14) dagen nadat de Consument de DNA-kit heeft ontvangen of wanneer de Consument de gebruikte DNA-kit aan 4Health retourneert ten behoeve van de verwerking van zijn/haar DNA, zelfs indien een dergelijke retourzending plaatsvindt vóór het verstrijken van de veertien (14) dagen bedenktijd. Door het retourneren van de gebruikte DNA-kit wordt de Consument geacht 4Health te verzoeken de Overeenkomst uit te voeren en erkent hij/zij hierdoor zijn/haar herroepingsrecht te verliezen.
De Consument zal 4Health onverwijld op de hoogte stellen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen door gebruik te maken van het onderstaande modelformulier voor herroeping, dat correct en tijdig moet worden ingevuld en aan 4Health moet worden geleverd of per e-mail aan info@4gold.eu.
De Consument moet bewijzen dat de geleverde Producten tijdig zijn geretourneerd (uiterlijk veertien (14) dagen na de dag waarop hij/zij heeft gemeld dat hij/zij zijn/haar herroepingsrecht uitoefende), bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Het retourneren van de geleverde Producten geschiedt geheel op kosten en risico van de Consument. De Producten moeten worden geretourneerd in de originele verpakking (inclusief accessoires en begeleidende documentatie) en in dezelfde staat waarin de Producten zijn geleverd. Voor verzegelde Producten mag het zegel niet zijn verbroken.
Indien de Producten door de Consument op enigerlei wijze zijn gebruikt, bezwaard of beschadigd, vervalt het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend in geval van volledige uitvoering van de Diensten onder de Overeenkomst.
Onverminderd de bepalingen van de vorige zin, zal 4Health de ontbinding van de Overeenkomst bevestigen bij ontvangst en inspectie van de geretourneerde Producten en ervoor zorgen dat binnen veertien (14) dagen na ontvangst en inspectie van de complete retourzending het aankoopbedrag inclusief verzendkosten aan de Consument wordt terugbetaald.
De Consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor producten die volgens de specificaties van de Consument zijn vervaardigd of voor producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn, overeenkomstig artikel VI. 53, 3° van het Wetboek van Economisch Recht.
In geen geval heeft een professionele Klant dit herroepingsrecht.
Artikel 9. Gebreken en klachten betreffende Producten.
4Health garandeert dat de Producten in overeenstemming zijn met de orderbevestiging en voldoen aan de normale verwachtingen van de Klant, rekening houdend met de specifieke kenmerken van het Product. De Klant zal de Producten bij ontvangst inspecteren om te controleren of deze in overeenstemming zijn met hetgeen in de orderbevestiging is vermeld. Indien het Product niet voldoet aan de eisen van de orderbevestiging, zal de Klant 4Health hiervan onmiddellijk in kennis stellen. Elk zichtbaar gebrek of elke zichtbare non-conformiteit die de Klant redelijkerwijs had kunnen ontdekken bij inspectie van de Producten maar welke de Klant niet heeft gemeld bij ontvangst van de Producten, wordt geacht te zijn aanvaard en de Klant kan 4Health daarvoor op een later tijdstip niet aansprakelijk stellen.
4Health is aansprakelijk overeenkomstig de wettelijke garantietermijn voor verborgen gebreken gedurende twee (2) jaar na levering van de Producten. Indien de Klant een verborgen gebrek ontdekt, zal hij 4Health hiervan schriftelijk in kennis stellen uiterlijk binnen twee (2) maanden na ontdekking, met vermelding van de relevante details. Indien de klacht te laat wordt ingediend of indien gegevens ontbreken, is 4Health niet verplicht de klacht in behandeling te nemen, maar zal deze worden afgewezen. Indien de klacht van de Klant gegrond wordt bevonden, zal 4Health, naar eigen goeddunken, het Product kosteloos repareren of vervangen, of, indien dergelijke opties niet mogelijk zijn, de prijs van het Product terugbetalen.
De Klant kan geen beroep doen op de wettelijke garantie indien het gebrek te wijten is aan abnormaal gebruik door de Klant of indien de Producten onzorgvuldig zijn opgeslagen.
Bij ontdekking van enig gebrek is de Klant verplicht het gebruik van de betreffende Producten onmiddellijk te staken. Na ingebruikname, beschadiging, bezwaring en/of doorverkoop na detectie van non-conformiteit, vervalt het recht op retournering.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
De Klant is volledig verantwoordelijk voor het gebruik dat hij maakt van de door 4Health aangeboden Diensten. 4Health, haar werknemers en/of aangestelden kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Binnen de grenzen van wat wettelijk is toegestaan, is de aansprakelijkheid van 4Health altijd beperkt tot maximaal het bedrag van de prijs die door de Klant is betaald voor een Product of Dienst die aanleiding geeft tot schade. 4Health is niet aansprakelijk voor enige indirecte of gevolgschade, inclusief maar niet beperkt tot materiële schade, zaakschade, schade aan derden, reputatieschade, financiële schade, inkomstenderving, winstderving, bedrijfsschade, vertragingskosten, verlies van gegevens of incidentele medische kosten.
In geen geval is 4Health aansprakelijk voor enige schade voortvloeiende uit onjuiste informatie verstrekt door de Klant aan 4Health, en de Klant zal 4Health vrijwaren tegen eventuele claims van derden in dit verband.
4Health is niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt door het niet opvolgen van Product- en gebruiksinstructies en waarschuwingen verstrekt door 4Health, en de Klant zal 4Health vrijwaren voor eventuele claims van derden in dit verband.
4Health is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard dan ook, voortvloeiende uit de fout, met uitsluiting van opzet of grove nalatigheid, van haar niet-leidinggevend personeel, aangestelden of derden waarmee zij samenwerkt in het kader van de Diensten of de verkoop van Producten.
Artikel 11. Ontbinding
4Health is gerechtigd de Overeenkomst te allen tijde, met onmiddellijke ingang, zonder gerechtelijke tussenkomst, onder voorbehoud van voorafgaande ingebrekestelling en zonder betaling van enige schadevergoeding, te ontbinden indien de Klant in gebreke blijft met de (tijdige en behoorlijke) nakoming van één of meer verplichtingen uit de Overeenkomst. In geval van ontbinding behoudt 4Health zich het recht voor om vergoeding te vorderen voor kosten, rente en schade die 4Health als gevolg van een dergelijke ontbinding heeft geleden en worden alle vorderingen van 4Health op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
De Klant heeft het recht de Overeenkomst kosteloos, met onmiddellijke ingang, zonder gerechtelijke tussenkomst, onder voorbehoud van voorafgaande schriftelijke ingebrekestelling met een laatste termijn van 14 dagen, te beëindigen indien 4Health haar essentiële verplichtingen uit de Overeenkomst niet nakomt.
De Klant heeft het recht om haar abonnement op de 4Health gepersonaliseerde supplementen diensten te allen tijde te beëindigen, met dien verstande dat, in het geval van een Model 1 abonnement, de resterende kosten van de DNA-kit (in overeenstemming met wat is geregeld in Artikel 7 van deze Algemene Voorwaarden) moeten worden betaald. In geval van een dergelijke beëindiging zal een andere betaling worden gedaan voor elke reeds begonnen maand.
Artikel 12. Intellectuele eigendom en privacy
4Health is en blijft te allen tijde de exclusieve eigenaar of houder van alle (eigendoms)rechten, inclusief alle intellectuele eigendomsrechten, met betrekking tot haar Website en haar Diensten en Producten, inclusief alle inhoud en elke wijziging, verbetering, aanpassing of afgeleid werk daarvan. In geen geval zijn de partijen van plan enige overdracht van intellectueel eigendom tot stand te brengen.
"Intellectuele Eigendomsrechten" betekent alle intellectuele en industriële eigendomsrechten, inclusief auteursrechten, octrooien, databankrechten, modelrechten, merkenrechten, sui generis rechten en alle andere mogelijke intellectuele eigendomsrechten inclusief alle gerelateerde en naburige rechten en alle andere vormen van soortgelijke bescherming, waar ook ter wereld, zowel geregistreerd als niet-geregistreerd.
De Klant zal deze Intellectuele Eigendomsrechten, indien nodig, uitsluitend gebruiken om de Website te bekijken en de Diensten en/of Producten te bestellen, te ontvangen en te gebruiken. In geen geval zal de Klant deze Intellectuele Eigendomsrechten kopiëren of reverse-engineeren en zal deze Intellectuele Eigendomsrechten niet gebruiken voor commerciële doeleinden of voor enig ander doel dan het hierboven beschreven doel. De Klant kan geen aanspraak maken op enig Intellectueel Eigendomsrecht van een derde waarvoor 4Health slechts een licentie heeft.
De Klant verbindt zich ertoe 4Health te vrijwaren en schadeloos te stellen voor alle schade geleden door 4Health als gevolg van enige inbreuk door de Klant op deze Intellectuele Eigendomsrechten.
Bij het verwerken van bestellingen en het leveren van de Diensten verwerkt 4Health Persoonsgegevens. 4Health verwerkt deze Persoonsgegevens in overeenstemming met het Privacybeleid, dat kan worden geraadpleegd op de Website en in de App, evenals in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming en aanvullende relevante wetgeving in dat verband. Voor meer informatie betreffende de verwerking van uw Persoonsgegevens door 4Health, verwijzen wij u naar ons Privacybeleid op de Website en in de App.
Artikel 13. Overmacht en onvoorziene omstandigheden
4Health is niet aansprakelijk voor het niet nakomen van haar verplichtingen veroorzaakt door overmacht of onvoorziene omstandigheden. 4Health kan niet worden gehouden aan enige levering van Producten of Diensten in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden (inclusief maar niet beperkt tot natuurlijke omstandigheden, terroristische aanslagen, overheidsmaatregelen, stakingen, epidemieën en pandemieën, uitsluiting, personeelstekorten, storingen van machines en/of gereedschappen, schaarste aan grondstoffen en/of materialen, brand en vertragingen of faillissementen van leveranciers of onderaannemers).
4Health behoudt zich het recht voor de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of te verlengen zolang de overmacht of onvoorziene omstandigheden voortduren, zonder aansprakelijk te zijn voor enige schadevergoeding. Indien de overmacht of onvoorziene omstandigheden de levering van de Producten en/of Diensten beïnvloeden, zal 4Health de Klant informeren en zullen de partijen te goeder trouw onderhandelen om een nieuwe leveringstermijn overeen te komen, in overeenstemming met de bepalingen van Artikel 5 van deze Algemene Voorwaarden. Indien een overmachtssituatie langer dan dertig (30) dagen aanhoudt, zijn zowel de Klant als 4Health vrij om de Overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Artikel 14. Bijzondere voorwaarden
4Health behoudt zich het recht voor om aanvullende bijzondere voorwaarden op te stellen (bijvoorbeeld voor het gebruik van een cadeaubon). Deze bijzondere voorwaarden, indien van toepassing, zullen tijdig en voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst aan de Klant worden gecommuniceerd.
Artikel 15. Klachten, geschillen en toepasselijk recht
In geval van vragen en/of klachten kan de Klant altijd e-mailen naar het e-mailadres dat door 4Health op de Website wordt vermeld. Klachten worden gewoonlijk binnen dertig (30) dagen afgehandeld. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt de Klant op de hoogte gebracht van eventuele vertraging.
Alle Overeenkomsten tussen 4Health en de Klant worden beheerst door het Belgisch recht.
Alle geschillen die voortvloeien uit de Overeenkomst tussen 4Health en de Klant zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechtbanken van Antwerpen, afdeling Antwerpen, België.
In geval van grensoverschrijdende klachten of geschillen met betrekking tot een aankoop via de Website, heeft de Klant de mogelijkheid om zijn/haar klacht in te dienen bij het Europees Online Geschillenbeslechting (ODR) platform via deze link: http://ec.europa.eu/odr.
Artikel 16. Wijziging van Algemene Voorwaarden
4Health behoudt zich het recht voor de Algemene Voorwaarden aan te passen om wijzigingen in de toepasselijke wetgeving weer te geven. De actuele bijgewerkte versie van de Algemene Voorwaarden is te allen tijde beschikbaar op de Website.